Boya Tamiri

Lokal Boya ve Tüm Boya Araçların kaportalarında lokal boya olması durumu, büyük bir sorun olarak değerlendirilmemektedir. Bunun sebebi ise sadece küçük boyuttaki alanların hasar görmesinin, arabanın yürüyeninde bir soruna yol açmamasıdır. Özellikle de kapılarda ya da tampon bölümlerinde söz konusu olan lokal boyaların çok sık görüldüğünü söyleyebiliriz. Bunun yanı sıra kaporta nedir bölümünde özel tanım dahilindeki kaporta bölümü de bazı güneş tahribatları neticesinde hasar görmüş olabilir ve bu yönde de lokal boya uygulaması yapılmış olabilir.

Bu noktada lokal boya anlamında sadece tavanda bir boya olup olmaması yönünde dikkatli olmanız gerekmektedir. Çünkü tavandaki boya, ağır bir kaza sonucu oluşmuş olabilir. Ful boyalı arabalar ise bu yönden tavsiye edilmemekte ve çok ağır kazalar sonucu bu boyaların uygulandığı söylenmektedir. Bu yüzden sadece lokal boyalara sahip olan araçlar için ikinci el satın alma planının yapılabileceği yönünde tavsiye verebiliriz.

Oto boya gereksinimi, zaman içerisinde otomobil üzerinde oluşan paslanma, ihmal edilen çizikler, çürümeler, güneş yanığı ve çarpışmalar sonrasında oluşan darbelerden dolayı talep edilmektedir. Bu gereksinimlerin tümü oto boyama işlemi sırasında gerçekleştirilmesi gereken adımların her birini zorunlu kılar. Oto boyama hizmeti, tüm boya işlemleri içerisinde en zor, en teknik gerektiren uygulama sistemidir.

Sürekli dış etkenlere, esnemelere, hava değişikliklerine maruz kalan oto boya işlemi, uygulama sırasında tüm gereksinimlere yanıt verecek yapıda olması gereklidir. Boya çizilmesi, darbe ve güneş yanıkları için gereken boya işlemi, ilk olarak metal yüzeyin çok iyi temizlenmesi ile başlar. Metal üzerinde paslanma yapılacak boyanın tutunmamasını, pasın içeride görevini devam ettirmesini sağlayacaktır.

Oto boya nasıl yapılır sorusunun ilk basamağı, pas ve çürüklerin arındırılması ile başlar. Pas ve çürükler zımpara, plastik disk, vb. ürünlerle arındırılma işleminde, pasın ulaşamayacağınız metal gözeneklerin de kalmamasına dikkat edilmelidir. Gözeneklerde kalan pas zımpara ve benzeri uygulamalarla iyi temizlenmediğini düşündüğümüzden bizle kimyasal ters çeviriciler kullanmaktayız. Bu tür çeviriciler pası metale belirli bir süre çevirerek işlem sırasında epoxy dolgu bırakarak astar işlemlerinde ekstra bir yapışma özelliği sağlamaktadır.

Oto boya işlemlerinde araç boyaları otomobillerin motor içi, sol yan ayna, orta direk veya bagaj içerisinde bulunan boya kod numaralarını boya mix sistemine girerek elde edilir. Gerek görüldüğünde mix üzerinden çıkan boyalar deneme kartlarına atılarak kontrol edilir. Boyama işlemi daha sonra yapılır.

Oto boya gereksinimine göre astar, macun işlemleri sonrasında lokal boya yapılacaksa minimum bölge boyanır. Lokal boya yapılması karar verilen bölgelerde ilk işlem sırasında maskeleme hasarlı bölgenin olabildiğince küçük işlenmesi gerekir.

Akrilik boyalarda boya, set olarak astar, sertleştirici ve tiner ile birlikte kullanılır. Burada aynı marka ürünü set kullanmanın önemi yüksektir. Kimyasal olarak uyuşma dayanılıklığı getirecektir. Hava şartlarına göre boyama işlemi sırasında dönem dönem hızlı ve yavaş kuruma ürünleri kullanılması gerekebilmektedir.

Oto boya nasıl yapılır sorusunun önemli bir diğer bölümü de maskeleme yani aracı bantlamaktır. Sökülmeyen parçaları hassas neşter ile maskeleme yapmak yapılan işlemin kalitesini yükseltecektir.

Oto boyası işlem sonrasında pasta cila ve boya koruma ile boya ölçüm yapılarak teslim edilir. Pasta cila ve boya koruma işlemleri sırasında boya ölçüm cihazı kullanmak gerek görüldüğünde istenilen birimi birebir tutturmaya yaramaktadır.